Zkrácené názvy Google a případ mizejících recenzí

V posledních dnech minulého měsíce Google představil počet nových Google My Business funkcí, největší mezi nimi byly zkrácené URL Adresy/názvy firem. Avšak minulý týden začali SEO upozorňovat na to, že přidáním zkrácených názvů do Google My Business profilů jejich klientů vyústilo ve zmizení recenzí nebo toho, že seznamy byly postaveny.
 
Jsou to pravděpodobně dva odlišné problémy, alespoň podle Google.
 
Dva odlišné problémy, dějí se chaoticky
Google Support a stejně tak i na ostatních webových stránkách. Řešení, odstraňte zkrácené názvy. Udělal jsem to u obou mých klientů a ti se znovu objevili na Google Maps a všechny jejich recenze byly zpátky během minut. Měl jsem dalších deset klientů, kteří také využili zkrácené názvy, a nic špatného se nestalo, takže to neplatí pro všechny. Nemám vůbec tušení, co může způsobovat tento problém, ale prozatím odstraním všechny zkrácené názvy.“)
 
 
Zkrácené názvy mají za účel poskytnout zkrácenou URL Adresu, která může být propagována kdekoliv místními firmami a přímo se objeví na Google My Business profilu, když jej vyhledávají na Google Maps nebo na Google. Od prvního odhalení minulý týden, Google si byl vědom pozastavených seznamů, tak i mizejících recenzí.
 
Řešení brzy přijde.
 
Google nám poskytl alespoň následující stanovisko ohledně toho, co se stalo:
 
„Nedávné obavy ohledně viditelnosti některých seznamů firem jsou právě nyní řešeny. Seznamy firem nebyly pozastaveny, avšak nejsou ukazovány jako viditelné kvůli technickým problémům. Majitelé byznysů, kteří zažili podobné problémy, by měli být schopni opět spatřit jejich seznamy ve vyhledávání a to brzy. Zatímco někteří uživatelé mohli spatřit zlepšení situace s odstraněním zkrácených názvů, tento problém není přímo spjat s funkcí zkrácených názvů.“
 
Údajně tento problém mizejících recenzí je také technický a není identický k bugu mizejících seznamů. Oba dva problémy jsou nyní řešeny. Google není specificky ohledně časového úseku pro řešení těchto problémů (kromě „brzy“), avšak ujistil nás, že se jimi zabývá.
 
Proč by nás to mělo zajímat.
 
Google zkrácené názvy jsou velice užitečným marketingovým a firemním nástrojem pro místní firmy a také velice užitečným způsobem pro místní firmy a užitečné pro spotřebitele, kteří chtějí rychle hledat specifické firmy. Je neštěstí, že bylo spuštění tak zabugované, ale očekává se, že problém bude vyřešen a marketéři tak budou moci znovu obnovit jejich zkrácené názvy na profily jejich Google My Business zákazníků.