Nové tlačítko s přímým odkazem na web


Výhrady k složitosti a provedení systému

Provedení, které Google až do teď využíval, nepatřilo mezi ty nejlepší a nejšťastnější. Nevyhovovalo jak tvůrcům obsahu, tak i návštěvníkům. Mnozí označili provozování na vlastních serverech a následné zobrazení URL adresy právě z těchto serverů (Google URL adresa) za zbytečně složité, namáhavé a nepraktické. Google tento postup obhajoval rychlostí zobrazení a zabezpečením.

Poloviční řešení

Společnost se ale rozhodla na tyto výtky reagovat a přichází s novým tlačítkem, které by tento problém mělo vyřešit. Nejedná se ovšem o přímé zobrazení URL adresy, jak by většina očekávala, ale o nové tlačítko, díky kterému návštěvník získá přímou URL adresu. Může tak sdílet originální URL, což usnadní práci se sociálními sítěmi, ale i umožní přímé sdílení URL adresy webu, což vede k lepší propagaci. Otázkou zůstává, kolik návštěvníků tento systém objeví a zda si najde praktické využití.

Google prohlásil, že by tato změna měla pomoci přirozenému sdílení originálních odkazů. V některých prohlížečích by se díky tomuto kroku mělo také zlepšit napojení sociálních sítí, jako jsou Facebook nebo Twitter. Kromě samotného tlačítka je k dispozici i možnost zobrazení detailních informací o AMP zobrazení.

Pro ty, kteří využívají aplikaci na iOS pro vyhledávání na Googlu  by mělo být řešení již dostupné. Google oznámil, že uživatelé, kteří využívají vyhledávání v aplikacích nebo přímo v systému Android získají možnost zobrazení přímé URL během několika týdnů.

Google zároveň oznámil, že se poohlíží po možnostech, jak využít Web Share API, které by umožnilo sdílet hlavičku AMP webu přímo, pokud o to tvůrci budou stát.